bikeneo.pl

blog o rowerach i sporcie

Jakie zapięcie rowerowe będzie najlepszym zabezpieczeniem?

Jakie zapięcie rowerowe będzie najlepszym zabezpieczeniem?

Prawdopodobnie niemożliwe jest znalezienie zapięcia, które zapewni nam sto procent ochrony przed kradzieżą, ponieważ zdolni złodzieje mają swoje sprawdzone sposoby. Tak więc nawet najlepsze zabezpieczenie może spowolnić takiego sprytnego złodzieja, ale nie zatrzymać całkowicie. Bądźmy jednak optymistami, większość prób kradzieży zostaje zaniechana z powodu trudności jakie napotyka złodziej, brak mu czasu, a zapięcie wydaje się naprawdę solidne więc nie warto ryzykować. 

Przykładowe zapięcia rowerowe dostępne w sklepie rowerowym w Kielcach 

Na rynku znajdziesz wiele różnych kategorii zabezpieczeń do roweru, ale wśród takich standardowych wyróżnić można linki, łańcuchy i zapięcia typu U-Lock czy O-Lock. Każdy z tych rodzajów dostępnych w sklepie rowerowym w Kielcach charakteryzuje się innym wyglądem, ceną a przede wszystkim sposobem zabezpieczania pojazdu, a co za tym idzie skutecznością ochrony. 

Łańcuch

Łańcuch rowery skonstruowany jest w taki sposób, aby potencjalni złodzieje nie mieli szansy rozerwać go nawet przy użyciu szlifierki czy nożyc do metalu. A to dzięki zastosowaniu specjalnej warstwy z bardzo wytrzymałego materiału. Dużą zaletą tego zabezpieczenia jest możliwość ochrony dwóch rowerów za pomocą jednego zapięcia. Łańcuch niestety nie stanowi zbyt taniej opcji zabezpieczenia jednośladu i swoje waży, ale za to stanowi jedno z lepszych rozwiązań. 

Linka

Linka wykonana z plecionych, stalowych włókien to najpopularniejszy typ zabezpieczenia. Jest wygodna, mała, bezproblemowa w transporcie i idealna kiedy zostawiasz rower na chwilkę. Jednocześnie jej cena nie jest zbyt wygórowana, a użytkownicy chwalą sobie możliwość łączenia tego rozwiązania z innymi. 

U-Lock

Zabezpieczenia typu U-Lock są niezwykle wytrzymałe i bardzo proste. Belka zakończona metalowym pałąkiem jest jednak bardzo dużym wyzwaniem dla złodzieja, głównie za sprawą specjalnie utwardzanej stali i zamka praktycznie niemożliwego do podważenia. 

O-Lock

Zapięcie O-Lock jest znane z tego, że stanowi świetny dodatek do innych zabezpieczeń. Blokadę zakłada się na tylne koło, więc nie stanowi ona jakiejś super skutecznej ochrony, ale wystarczającą w przypadku rowerów miejskich. Metalowa obręcz transportowana jest po siodełkiem, co niweluje problem transportu. 

Skąd takie różnice w cenach poszczególnych modeli zapięć?

Rozstrzał cenowy poszczególnych modelu zapięć jest spowodowany zróżnicowanym poziomem jakości, zresztą tak jak w przypadku wszystkich innych akcesoriów rowerowych. Podstawowy model zapięcia rowerowego można kupić za ponad 20 złotych, ale musisz liczyć się z tym, że nie będzie to zbyt efektywne zabezpieczenie. Z drugiej strony jednak, jeżeli posiadasz stary model roweru, który zostawiasz zwykle na krótką chwilę pod pobliskim sklepem to może nie warto wydawać kilkuset złotych na zapięcie. 

W świecie cyklistów krąży opinia, że koszt zapięcia rowerowego powinien wynosić 10 procent wartości naszego jednośladu. Uważamy, że to całkiem sensowne podejście biorąc pod uwagę, fakt że im droższy sprzęt tym bardziej warto go chronić, za to nie ma sensu fundować sobie zapinki droższej niż rower.