Wszystko, co musisz wiedzieć o rowerze!

Najlepszą formą aktywności jest oczywiście rower. Możesz śmiało dojeżdżać rowerem do szkoły lub pracy. Przy okazji oszczędzając na paliwie oraz jednocześnie dbając o swoje zdrowie i kondycję. Aczkolwiek zanim wsiądziemy, na ten jednoślad musimy poznać kilka kluczowych kwestii.

Jaki rower kupić?

Zdecydowaliśmy się, że chcemy spróbować czegoś nowego. Tym razem padło na rower. W zależności czy mamy już rower w garażu, możemy zacząć nawet dziś. Jeśli nasz sprzęt leżał nieużywany od dłuższego czasu, powinniśmy zrobić podstawowy przegląd. A mianowicie sprawdzić stan hamulców, opon, przerzutek, łańcucha, siodełka oraz kierownicy. Jak wszystko działa poprawnie, możemy wyruszyć w trasę! Inaczej wygląda sytuacja, gdy nie mamy roweru i musimy go kupić. Zacznijmy od najważniejszej rzeczy. Musimy wybrać gdzie i w jakim stylu będziemy jeździć. Jeśli mieszkamy w mieście, raczej sprawdzi się rower zwykły rower miejski. Wyróżnia się on kołami w rozmiarze 28 cali, które zapewniają możliwość szybkiego i wygodnego poruszania się po miejskich trasach rowerowych. Aczkolwiek, jeśli mieszkamy na wsi i wokół nas są lasy lub góry. Powinniśmy pomyśleć nad rowerem górskim, czyli MTB (jest to skrót od Mountain Terrain Bike). Rowery MTB przeznaczone są do jazdy w trudnym terenie. Zwykle mają długą i niską ramę. A w prawie każdym modelu jest przynajmniej jeden amortyzator oraz wysokiej klasy hamulce, które zapewniają nam bezpieczeństwo.

Jak dobrać rower do wzrostu?

Istnieje wiele kategorii rowerów, każdy z nich jest dobrany pod dany styl. Możemy wymienić takie rodzaje rowerów jak: MTB, BMX, trekkingowy, crossowy, czy szosowy. A więc jak dobrać rower do wzrostu? Najczęstszym sposobem jest zmierzenie długości nogi (licząc od krocza) i przemnożenie tego wyniku przez rodzaj roweru. Dla roweru MTB mnożymy przez 0,57. Dla roweru szosowego stosujemy wartość 0,67, a dla trekkingowego mnożymy przez 0,63. Załóżmy, że odległość wynosi 80 cm, także 80 cm mnożymy przez 0,57 i wynik wychodzi 45,6 cm. Analogicznie wyjdzie dla innych rowerów, czyli odpowiednio: 53,6 cm oraz 50,4 cm.

Jak ubrać się na rower?

Podstawowym sprzętem jest kask. Jeśli myślisz, że kask nie jest Ci potrzebny i możesz jeździć bez niego, to się mylisz. Pierwszą sprawą, ale najważniejszą jest wybór odpowiedniego rozmiaru. Zdecydowanie polecam przymierzyć kilka modeli przed zakupem. Ważny jest nie tylko sam rozmiar, ale także kształt skorupy. Warto również wiedzieć, że im cięższy kask, tym bardziej obciąża naszą głowę i kark. Przy krótkich przejażdżkach nie ma to większego znaczenia, ale jeśli naszym celem są dłuższe trasy, powinniśmy się zastanowić nad kaskiem szosowym. Jeśli wcześniej regularnie nie jeździłeś na rowerze, nie zaczynaj od 20-kilometrowego dystansu. Organizm musi się przyzwyczaić do wysiłku. Zacznij od krótkich przejazdów 2-3 razy w tygodniu, stopniowo zwiększając długość trasy.

Jazda na rowerze sposobem na zrzucenie kilogramów?

Jazda na rowerze należy do sportów wysiłkowych, czyli takich, które ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej. Gdy pedałujesz, twój organizm zaczyna pobierać energię. Aczkolwiek jednorazowa wycieczka nie zapewni Ci szybkich i trwałych efektów. Aby skutecznie zrzucić trochę kilogramów i poprawić nasze zdrowie, powinniśmy regularnie wybierać się na dłuższe trasy. Zacznij od jazdy po 30 minut, dwa lub trzy razy w tygodniu. Staraj się utrzymywać stałe tempo jazdy tak, aby twój puls oscylował w granicach 130 uderzeń na minutę. Aczkolwiek najważniejszym krokiem jest odpowiednia dieta. Musimy być w deficycie kalorycznym. Bez tego nie damy rady schudnąć!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *